Zpět na výpis

Novinky

Stav propojování Věstníku veřejných zakázek

7. 4. 2017

Implementovali jsme standardní sadu formulářů pro VVZ, které naši klienti využívají. Nicméně naše žádost o připojení k ostré verzi VVZ byla odmítnuta. MMR se odkazuje na povinnost, která se objevila v metodice připojování verze 2.5 až dne 18. 3. 2017.

QCM, s.r.o. již více jak 10 let provozuje nástroje pro elektronizaci veřejných zakázek. Mezi její produkty patří nástroj E-ZAK, vhodne-uverejneni.cz i elektronické tržiště Gemin. Vždy jsme se snažili o maximální pohodlí našich klientů i ostatních uživatelů našich nástrojů, proto jsme již před mnoha lety integrovali formuláře pro Věstník veřejných zakázek do našich systémů. Cílem bylo usnadnit práci a minimalizovat množství chyb, které vznikají při přepisování informací.

S novým zákonem o veřejných zakázkách č. 134/2016 Sb. se objevila i nová verze VVZ, ke které patří i nové datové rozhraní. Od prosince do února jsme s provozovatelem VVZ testovali jeho rozhraní tak, aby se s VVZ dalo bez chyb komunikovat. Po odladění většiny problémů jsme implementovali standardní sadu formulářů, které naši klienti využívají. Nicméně naše žádost o připojení k ostré verzi VVZ byla odmítnuta. Po bezmála dvou týdnech čekání na vysvětlení jsme se z Ministerstva pro místní rozvoj dověděli, že nás nemohou připojit, pokud nebudeme implementovat všechny existující formuláře a všechny jejich varianty, tedy například i nikdy ve VVZ nepoužitý formulář „CZ07 Oznámení o zahájení nabídkového řízení pro výběr dopravce k uzavření smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících“. MMR se odkazuje na povinnost, která se objevila v metodice připojování verze 2.5 dne 18. 3. 2017.

Ačkoliv se nám zdá velmi absurdní, aby MMR určovalo, jaký rozsah formulářů máme v našich komerčních nástrojích implementovat, nechceme situaci dále komplikovat a rozhodli jsme se podřídit nové metodice a implementovat podporu VŠECH formulářů z věstníku. Bohužel je to spojeno s dalšími časovými investicemi, ale pevně doufáme, že během příštího týdne bude tento problém vyřešen a MMR dovolí našim klientům datově komunikovat s VVZ.

FAQ - časté dotazy