Zpět na výpis

Novinky

Jak probíhalo školení MARKETING jako interaktivní proces v Praze?

15. 2. 2018

Ve čtvrtek 8. 2. proběhlo v Praze úplně první školení cílené na marketing. Zaměřujeme se hlavně na veřejné zakázky, proto jsme byli zvědaví, jak se posluchačům bude toto úplně jiné téma líbit. Vsadili jsme na skvělého lektora Ing. Davida Říhu, MBA, Ph.D., který publikum vtáhl do děje a díky milé atmosféře vytvořil interaktivní workshop, který nenechal nikoho pospávat. 

Startovali jsme v 9:00 a hezky od začátku. Každý z účastníků se představil, ve které společnosti pracuje, proč na školení přišel a co pro něho marketing znamená. Pro někoho je marketing jen cestou k reklamě a propagaci svých produktů, jiní se snaží díky němu podpořit svůj prodej, ale většina se chtěla orientovat na zákazníka a pomocí marketingu nabídnout individuální řešení na míru jeho potřebám. To pan lektor slyšel velice rád a hned začaly padat první náměty, co by kdo jak mohl dělat. 

Marketing vznikl v 50. letech minulého století, ale jeho podstata zůstává stále stejná. Trh, kde vzniká nabídka a poptávka, potřeby a přání zákazníků, které se neustále mění a vyvíjí a které musíme nepřetržitě sledovat, abychom věděli, co právě teď chtějí. A také pečlivý monitoring konkurence, abychom byli lepší. Snem každého marketéra je vymyslet výjimečný produkt a systematicky po něm vytvářet rostoucí poptávku. 

Základem je odpovědět si na klíčové otázky:

  • Co chceme prodávat a komu?
  • Bude o to zájem? 
  • Co uděláme jinak, abychom se odlišili od konkurence?
  • Jaký konkrétní produkt budeme poskytovat?
  • Jaká bude cena?
  • Jak se o tom zákazníci dozvědí a jak jim to doporučíme?


Víme? Lektor se ujistí a pokračuje ve výkladu dál. Vysvětluje druhy marketingových prostředí, na co se můžeme zaměřit, a co naopak nedokážeme ovlivnit. „Buďte o krok napřed než konkurence, nabídněte něco víc,“ říká. Vítězství může být i v malých detailech, které ale dohromady poskytují zákazníkovi mnohem větší komfort a výrazně mu ušetří práci s objednáním. „Buďte in, sledujte nové trendy a nebojte se být odlišní!“

A pak se už dostáváme k vymýšlení marketingových strategií. Workshop je určen maximálně pro 15 účastníků, ale nás je deset, takže ideální skupinka. Do dění jsem se zapojila i já, jakožto organizátorka a koordinátorka školení. Snažila jsem se stručně představit značku QCM školení a říct, že naší strategií není mít všechny zákazníky na trhu, ale především spokojené zákazníky, udržovat si s nimi přátelské vztahy, naslouchat jim a udělat maximum pro naplnění jejich potřeb. Doufám, že se nám to daří :)

Během dne padají výrazy jako SWOT a PEST analýza, jak vést marketingové výzkumy a nebát se jich využívat co nejvíce, i jak správně segmentovat trh a správně cílit na ty správné zákazníky. Mluvíme o BCG maticích, B2B, B2C, push and pull strategy, product placement, samplings, word-of-mouth MKT, gerilovém marketingu i dalších. Než jsme si vše objasnili, už byly tři hodiny odpoledne a všichni jsme měli hlavy plné geniálních nápadů, co a jak změnit, zlepšit, udělat jinak.

Dozvěděli jsme se tak, jak připravují kuřátka z Jižních Čech, aby byla konkurenceschopnější, nebo jak ve výrobním družstvu v Písku zapojují do výroby pracovníky z chráněných dílen. Posluchači uvedli, že bylo skvělé slyšet, jak to dělají ostatní a porovnat si tyto možnosti i ve svých organizacích. Výsledkem byla doporučení, jak vytvářet skvělou marketingovou strategii podle poznatků zkušeného lektora a ostatních začínajících i ostřílenějších marketérů. 

Děkujeme lektorovi za báječně uchopený workshop a všem za příjemné setkání. Chcete být u toho také? Tak se přihlaste do Brna na 5. 3. 2018. Zbývá už jen pár posledních míst. Kurz najdete pod názvem MARKETING jako interaktivní proces

FAQ - časté dotazy